уторак, 27. октобар 2015.

КАКО САМ ПОБЕДИО НАТО

„ВРТОВИ ВАВИЛОНА“ – роман о уметности невидљивог изашао је из штампе пре неколико дана, 2015. године. 


Претходна верзија романа требало је да буде објављена још 1999. године у издању БМГ-а. Књига је била најављена, прелом већ близу краја, када је 24. марта почело бомбардовање Београда и Србије од стране славне НАТО-ПАТО мафије. Многи радници БМГ-а, па и ја, били смо мобилисани, а БМГ је укинуо издавачку делатност, убрзо и фирму.

Та необјављена верзија романа се завршавала појављивањем невидљиве војске. И,  трећег дана бомбардовања, када смо оборили понос и дику амер-НАТО мафије – невидљиви бомбардер у облику слепог миша 


- јавља ми се телефоном Милош Константиновић, уредник необјављевог романа, данас преседник Удружења књижевних преводилаца Србије и каже:

- Шта се ово догађа, Анђелковићу? Ваше метафоре из романа ми падају на главу!

Када се рат завршио „обостраном победом“ рукопис романа сам одложио у фиоку – објавити роман који се завршава појавом невидљиве војске, после њеног стварног појављивања изнад Србије, било би немушто преписивање стварности. Моју имагинацију и слутњу престигла је реалност рата.



Тада сам објавио „Савршен злочин“ – наш први интернет-роман о свом и нашем медијском ратовању на Интернету током бомбардовања, и роман је ушао у шири избор за НИН-ову награду.

Рукопису у фиоци сам се вратио после неколико година када сам схватио да невидљива војска није крај него почетак нечег новог. Повремено сам га дорађивао док је све око мене постајало невидљиво оружје – медији, економија, хуманост, комуникација, култура, чак и образовање. Прерадио сам крај и дописао око стотинак страница.


Тада сам осетио да сам јачи од НАТОА-ПАТОА, да је то тренутак да сам мобилишем себе и ево ВРТОВА ВАВИЛОНА – моје победе над НАТООМ-ПАТООМ који за мене више не постоји јер је НАТО пао НА ТлО. Нема га у ВРТОВИМА ВАВИЛОНА и неће га ни бити јер сам вештини додао лукавост – роман сада има ЧЕТИРИ КРАЈА тако да ме више никакви видљиви или невидљиви не могу изненадити...


Слободно га прочитајте, док сте у ВРТОВИМА ВАВИЛОНА ништа вам неће падати на главу, у њему сте потпуно безбедни.

ВРТОВИ ВАВИЛОНА, шести роман књижевника Миливоја Анђелковића, кроз приче о животу уметника открива оно што древни списи одувек тврде, а савремена наука управо сазнаје – да постоји и други, невидљиви свет.

Наведене чињенице у роману, уметничка дела и догађаји су документарни: од Виле Мистерија у Помпеји, преко познатих слика и прича о њима, до Пикасовог открића камуфлаже и стварања нано-бића; остало се управо догађа.


Роман ВРТОВИ ВАВИЛОНА се протеже у будућност и има четири краја. Илустрован је сликама и документима око којих се развија фабула, а хит песме и музика класика у њему део су атмосфере видљивог и невидљивог света. 

Миливој Анђелковић 

Нема коментара:

Постави коментар